سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری پتروشیمی‌ها برای کاهش انتشار کربن ارزشمند است

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: پتروشیمی‌های کشور در حوزه کاهش انتشار کربن چهار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند که ارزشمند است.

به گزارش اگزیم نیوز، «آرش نجفی» امروز (دوشنبه) در سومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف و بهره‌وری انرژی ایران افزود: باید به این موارد و برندسازی در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی توجه بیشتری کرد زیرا مفهوم بهینه‌سازی مصرف انرژی و بهره‌وری، فقط صرفه‌جویی نیست بلکه موارد مهم دیگری را شامل می شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر درک درستی از مفهوم بهینه‌سازی مصرف انرژی نداشته باشیم، کشور دچار مشکل‌های بیشتر می‌شود. افزایش راندمان و بهینه‌سازی مصرف انرژی جزو وظایف همه بخش‌های کشور است.

نجفی، بهینه‌سازی را یک گام جلوتر از مهندسی متعارف دانست و ادامه‌داد: بهینه‌سازی فقط کاهش مصرف گاز، بنزین و برق نیست، بلکه همه ساختارهای کشور باید بهینه شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به برنامه هفتم توسعه قرار است سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی تاسیس شود، افزود: قوانین وضع‌ شده در این بخش با توجه به گذشت زمان کارایی نداشته است.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه موضوع بهینه‌سازی، بهره‌وری و افزایش بازده باید در همه حوزه‌ها به مهمترین هدف تبدیل شود، گفت: با توجه به اینکه تفکر بهینه‌سازی با تفکر تولید پیگیری می‌شود، اتفاق‌های خوبی در این زمینه نمی‌افتد.

کد خبر 76631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =